پنجشنبه، اردیبهشت ۲۴، ۱۳۸۸

جشـــنواره‌ها


خونه‌دار و بچه‌دار .. زنبیلُ وردار و بیار!
اگر بریزبنی هستی و اهل فیلم دیدن ، یا اهل ورزش، و یا اگر اهل بخور بخور و رقص و شادی هستی، این نوشته به دردت می‌خوره. اگر نه برو کنار بذار باد بیاد!


جشـــنواره فیلم‌های اسپـــانیـــایی زبان
دوازدهمین جشـــنواره فیلم‌های اسپـــانیـــایی زبان از 21 می در بریزبن آغاز می‌شود و تا 31 می ادامه خواهد داشت. این جشـــنواره شامل بخش‌های مختلفی نظیر: سینمای اسپـــانیـــا، فیلم‌های مدرن، فیلم‌های کوتاه (Life is too short)، فیلم‌های کودکان، فیلم‌های جنگ، فیلم‌های موزیکال، فیلم شناسی خاویر کامارا و فیلم شناسی لوئیز بونوئل است. این جشـــنواره در Palace Centro Cinema برگزار خواهد شد و قیمت بلیط هم 15$ است.
زمان برگزاری جشـــنواره در شهرهای استرالیا:
سیدنی 6 تا 17 می،
کنبرا 7 تا 14 می،
ملبورن 13 تا 24 می،
ادلید 14 تا 17 می،
پرت 20 تا 27 می
و بریزبن 21 تا 31 می.
×××


ماراتن گلد کست
سی‌امین سال ماراتن گلد کست روز یکشنبه 5 جولای 2009 برگزار خواهد شد. اگر اهل ورزش یا پیک نیک هستید، مطمئن باشید روز خوبی در انتظارتان خواهد بود. ماراتن در شش رده برگزار می‌شود. ماراتن 42 کیلومتر، نیمه ماراتن 21 کیلومتر، دو 10 کیلومتر، راهپیمایی 5 کیلومتر و رده کودکان. اگر تا روز سوم جون ثبت نام کنید، تخفیف هم شامل حالتان خواهد شد. محض اطلاعتان عرض می‌کنم که بنده پارسال در نهایت بی میلی در دوی 10 کیلومتر شرکت کردم، اما هر چه از زمان ماراتن می‌گذشت، بیشتر از جو مسابقه لذت می‌بردم. بماند که شب بعد از مسابقه، تب کردم و پاهام از شدت درد می‌لرزید! البته رتبه خنده‌داری کسب کردم و در بین 4733 نفر، شدم نفر 4515!
×××


جشـــنواره یونانی‌ها
سی و سومین جشـــنواره سالانه یونـــانی‌ها در بریزبن، روزهای شنبـــه 23 و یکشنبـــه 24 می برگزار خواهد شد. این هم برای کسانی که اهل خـــوردن و رقصـــیدن هستند! جشـــنواره در Musgrave Park واقع در South Bank/West End برگزار خواهد شد. روبروی Greek Club. جشـــنواره یونـــانی‌ها شامل آتش بازی و مسابقات رقص خواهد بود. مثلاً یکی از مسابقات این است: "رقص زوربا تا وقتی که از پا بیفتی!" و یا مسابقه‌ای به نام: "So You think You Dance Greek". البته شکم پرورانی مثل من هم می‌توانند توانایی‌هایی‌های خود را در مسابقه زیتون خوری و یا عسل خوری امتحان کنند! در نهایت بازدید از کلیسای اورتدوکس یونانی‌ها و نمایش فیلم یونانی را هم می‌توانید به جاذبه‌های این جشـــنواره اضافه کنید. بلیط ورودی این جشـــنواره 7$ است.