سه‌شنبه، فروردین ۱۶، ۱۳۹۰

برنده‌ی نشان شجاعت!

در خبرها آمده بود که ا.ن با دستان خود، نشان درجه یک شجاعت کشور را به حجت الاسلام غلامرضا حسنی، نماینده ع.خ در استان آذربایجان غربی اهدا کرده است.
با خواندن این خبر یاد جمله کلیشه‌ی آغازین آگهی‌های ترحیم افتادم که می‌گفت: خبر کوتاه بود ولی ...
ولی بعد از خواندن خبر به این فکر افتادم که وقتی حسنی نشان شجاعت می‌گیره، چرا بقیه باید بی نصیب بمونن. البته حسنی همان اوایل انقلاب شجاعت خودش رو به همه نشون داده بود. منظورم زمانی است فهمید (واقعاً فهمید؟) که پسرش به مجاهدین خلق پیوسته و با لو دادن مخفیگاه پسرش، مسبب اعدام او شد!
بماند ....
و حالا این شما و این هم انواع و اقسام نشان‌ها:
البته پیش از شروع، اعلام می‌کنم که بنده از واژه "شنونده (خواننده) باید عاقل باشد"، استفاده کرده و تشخیص نام برندگان نشان‌ها را به عهده خواننده گذاشته‌ام. ولی در اهدای بعضی از نشان‌ها، اندک توضیحی، صرفاً برای شفاف سازی ارائه کرده‌ام.
جناب ... برنده نشان "ورزیدگی"، نشان "درجه یک تناسب اندام"، نشان "گلچهرگی مادرزادی"، نشان "فرهنگ و ادب کوچه بازاری"، نشان "وراج کوچکِ بدبختی" و نشان درخشان و محبوب "مـــمـــه"!
جناب ... برنده نشان "مرفه سابقاً بی‌درد، اخیراً بادرد"، نشان "جاسوس n جانبه"، نشان "عدم استفاده صحیح از موبر"، نشان "چوب دو سر ..." و نشان "ما که رفتیم عقب سر نگران / ... لقّ دگران"!
جناب ... برنده نشان "مزد ترس"، نشان "سر و ته کرباس یکی است"، نشان "ملای رینگ اسپرت" و نشان "آخوند تیونینگ شده"!
جناب ... برنده نشان "دلیل ازدواج زود هنگام کانگارو"، نشان "دشمن شناسی بالینی"، نشان" لیاقت قوه باء"، نشان "تریاک را بذار اونجات که می‌سوزه" و نشان "شاعر که می‌شوی خیال تو یعنی حکومت دوست"!
جناب ... برنده نشان "کیمیاگری" (برای تبدیل چماق به دوربین فیلمبرداری در کمترین زمان البته با درد و خونریزی شدید)، نشان "چماق – چفیه – اکشن" و نشان "کلید طلایی سینما بهمن" برای کلید زدن پروژه‌ی فیلم "اخراجی‌ها 4: چماق من دیلدوی تو" اولین فیلم پورن ایرانی.
جناب ... برنده نشان "حضرت ابراهیم جو گیر شده" به خاطر قربانی کردن فرزندش در راه حکومت اسلامی، نشان "منجی تغییر اقلیم" برای جمله معروف "به ما چه؟ هر کی که لایه اُزُن رو سوراخ کرده، خودش بره بدوزتش! بتون بگیرتش!"، نشان "زن مستهلک" برای عبارت به یاد ماندنی "زن استهلاک دارد! هر چه از عمرش بگذرد، از مهریه‌اش کاسته می‌شود."
جناب ... برنده نشان "حلقوم آقا" و نشان "تو که راست می‌گی"
جناب ... برنده نشان "آخوند کروکی" و نشان "داشتن نَن‌جون برای محاسبه تورم"
جناب ... برنده نشان "اشانتیون ملا عمر"، نشان "لیاقت قوه غذائیه"، نشان "نامردی با عبای انی"
جناب ... برنده نشان "مصداق بارز حرام زادگی"
جناب ... برنده نشان "من خودم ایران را بدخت می‌کنم، من تو دهن ایران می‌زنم!"
جناب ... برنده نشان "خودم کردم که لعنت بر خودم باد" و نشان "طی طریق صد سال در یک شب!"
جناب ... برنده نشان "موفقیت مسعود ده‌نمکی" و نشان "فروش فیلم در بقالی"
جناب ... برنده نشان "هلو برو تو گلو" به خاطر شباهت حیرت انگیز ایشان به هلو، در حدی که ا.ن می‌خواست او را بخورد!
جناب ... برنده نشان "مرفه بی‌درد" البته با خونریزی و نشان "ریاضی محض" برای محاسبه 63درصد