دوشنبه، آذر ۳۰، ۱۳۸۸

هاله نور دور سر رضا‌زاده!

هنوز بیش از دو ساعت از نوشتنم راجع به سوزاندن نیروی بالقوه حسین رضازاده برای آینده وزنه‌برداری ایران نگذشته بود که بنا به حکم حکومتی (!)، حکم محرومیت مادام العمر فعالیت در وزنه‌برداری سرمربی معزول تیم ملی، با حکم سرپرستی وی در فدراسیون وزنه‌برداری عوض شد!

حمید سجادی، معاون سازمان تربیت بدنی درباره این مورد گفت: رضازاده اهمیت زیادی برای جمهوری اسلامی ایران دارد و با انتخاب او به عنوان سرپرست تكلیف او سنگین‌تر می‌شود. وی همچنین با اشاره به جلسه‌ كمیته فنی فدراسیون وزنه‌برداری در ابتدا با رد محرومیت كادرفنی تیم ملی؛ محرومیت مربیان این تیم را تا اطلاع ثانوی تأیید كرد!
حمید سجادی در جمع خبرنگاران و در حاشیه مجمع فدراسیون قایقرانی با اشاره به اینكه سرپرستی رضازاده یادآور شد: با توجه به جایگاه بالای رضازاده در ورزش ایران و اهمیت این قهرمان نامدار كشورمان برای جمهوری اسلامی، این انتخاب صورت گرفت. با سرپرست شدن رضازاده تكلیف وی سنگین‌تر می‌شود. معمولاَ برای معرفی سرپرست مراسمی نمی‌گیریم ولی به خاطر رضازاده قرار است حكم سرپرستی وی را افشارزاده اعطا كند. من هم به نمایندگی از سازمان تربیت بدنی در این مراسم حضور خواهم داشت.

معاون سازمان تربیت‌بدنی در مورد تعلیق كادرفنی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: محرومیتی در كار نبوده است. تنها تعارضاتی وجود داشت كه خوشبختانه رسانه‌ ملی این تعارضات را به صورت شفاف بیان كرد! نباید اجازه دهیم كه عده‌ای به آسانی با چنین اخباری با احساسات مردم ایران بازی كنند. وزنه‌برداری دومین رشته‌ی مدال آور تاریخ ما در المپیك است. نباید اجازه بدهیم كه با چنین اخبار كذبی تشویش در اذهان عمومی به وجود بیاورند و برای این رشته‌ مهم حاشیه‌سازی كنند. فدراسیون وزنه‌برداری هم بلافاصله بحث محرومیت را تكذیب كرد. من صورت جلسه‌ كمیته‌ فنی را خواندم. در هیچ كجای آن درمورد محروم كردن كادرفنی چیزی نیامده بود تنها ذكر شده بود كه كادر فنی تا اطلاع ثانوی نباید فعالیت كند!؟